maj 18, 2018

Projekt "Energia dla seniora" na Śląsku

Projekt zakładający zapewnienie seniorom bezpiecznej, zrozumiałej i atrakcyjnej cenowo oferty zakupów energii elektrycznej i gazu przygotowuje Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM). Z programu "Energii dla seniora" mają korzystać mieszkańcy Metropolii po 65. roku życia.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) powstała 1 lipca 2017 roku, a zaczęła działać od 1 stycznia 2018 roku. Organizacja - mocą ustawy przygotowanej specjalnie dla tego regionu - skupia 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zamieszkałych przez blisko 2,3 mln osób. Ma zajmować się m.in. transportem i planowaniem przestrzennym. W jej statucie znajdują się też zapisy związane z rozwojem społecznym i gospodarczym oraz podnoszeniem jakości życia mieszańców.

W ostatnich miesiącach GZM postanowiła kontynuować grupowe zakupy energii. Chęć uczestnictwa w obecnej grupie zakupowej, zgłosiło dotąd blisko 100 uczestników, w tym 41 miast i gmin Metropolii. Przetarg na dwuletnie dostawy energii powinien ruszyć w czerwcu 2018 roku. Podczas czwartkowej sesji zgromadzenia GZM m.in. kompletowano listy podpisów przedstawicieli zainteresowanych inicjatywą miast i gmin. Samorządowcy mogli też podpisywać się pod listem intencyjnym dot. projektu "Energia dla seniora".

Celem przedsięwzięcia jest uzyskanie atrakcyjnej ceny sprzedaży energii elektrycznej i/lub gazu oraz dodatkowych usług dla seniorów będących mieszkańcami GZM. Jednocześnie Metropolia liczy na atrakcyjne ceny ew. usług towarzyszących czy produktów dodatkowych, a także udogodnienia w samym zakupie, korzystaniu oraz rozliczeniach i opłatach (także przy specjalnych udogodnieniach i uproszczeniach w obsłudze klienta - seniora).

Obecnie Metropolia pracuje nad uszczegółowieniem pomysłu. Zamierza przygotować i przeprowadzić postępowanie wyłaniające podmiot, który przedstawiłby kierowaną do seniorów ofertę. Metropolia przeprowadziłaby też kampanię informacyjną, współpracując przy koordynacji projektu z gminami, wykonawcą, a także administracją państwową, urzędami kontrolnymi i regulatorami.

Wykonawca miałby być zweryfikowany pod kątem rzetelności, doświadczenia rynkowego i możliwości obsługi wskazanego segmentu rynku. Wśród kryteriów mogłyby się znaleźć: ocena proponowanych kanałów kontaktu i sprzedaży usług, a także stosowane zabezpieczenia, udogodnienia i uproszczenia.

Zobowiązaniami gmin członkowskich GZM miałyby być: uczestnictwo w przekazywaniu informacji o programie, udogodnieniach, dostępnych ofertach, dystrybucja materiałów informacyjnych czy angażowanie jednostek organizacyjnych gmin w te działania. Koszty związane z realizacją projektu nie mają przy tym obciążać budżetów gmin.

Po podpisaniu listu intencyjnego przez GZM i gminy, kolejnymi krokami mają być wystąpienie przezeń o patronat do urzędów, organów kontrolnych i regulacyjnych, zaproszenie do ofertowania, zebranie i ocena ofert, a w końcu rozstrzygnięcie i podpisanie umów z partnerami. Według obecnych szacunków wszystkie te kroki mogłyby zostać zakończone w listopadzie 2018 roku.

Źródło: www.rynekseniora.pl

Solidarni z Ukraina
raport deinstytucjonalizacja
raport opieka długoterminowa
Dołącz do Koalicji
Jeśli jesteś za budową w Polsce nowoczesnego systemu wsparcia osób niesamodzielnych, przyłącz się.
Dołącz do nas